Wspieranie i promocja innowacyjności
W obecnej sytuacji koniecznością stają się wielokierunkowe działania dynamizujące transfer technologii oraz innowacyjne postawy wśród przedsiębiorców i całego społeczeństwa. Szczególnie małe i średnie przedsiębiorstwa, aby osiągnąć sukces rynkowy, w coraz większym zakresie muszą sięgać po innowacje i nowe rozwiązania technologiczne. Potrzeba innowacji w polskich firmach ulega szczególnemu wzmocnieniu w związku z wymogami wspólnego rynku europejskiego oraz procesami globalizacji. Już dziś w procesach integracji widać problemy w dostosowaniu się polskich producentów do unijnych norm i standardów. Dlatego podjęliśmy wysiłek popularyzowania dobrych przykładów i promocji firm, które już dzisiaj gotowe są do rywalizacji na unijnym rynku.
Cel konkursu
- wyłonienie firm o aktywnie proinnowacyjnym nastawieniu i ich promocja
- budowanie bazy danych proinnowacyjnych firm Podkarpacia
- rozpoznanie potrzeb MŚP województwa w aspekcie innowacyjności i transferu technologii
Konkurs INNOWATOR PODKARPACIA wpisuje się zarówno w działania podejmowane przez Rząd Polski, min. zawarte w pakiecie “Przede wszystkim przedsiębiorczość”, jak i w zadania ujęte w Strategii Rozwoju Województwa Podkarpackiego. W obecnej sytuacji gospodarczej koniecznością stają się wielokierunkowe działania wspierające transfer technologii oraz innowacyjne postawy wśród przedsiębiorców i całego społeczeństwa. Szczególnie małe i średnie przedsiębiorstwa, aby osiągnąć sukces rynkowy zmuszone są sięgać po innowacje i nowe rozwiązania technologiczne. Potrzeba innowacji w polskich firmach ulega szczególnemu wzmocnieniu w związku z wymogami wspólnego rynku europejskiego oraz procesami globalizacji.
Realizatorzy projektu przewidzieli następujące narzędzia motywujące firmy z regionu do udziału w konkursie:
- tytuł INNOWATOR PODKARPACIA wykorzystywany w celu promocji i reklamy
- grawerowany dyplom
- promocja laureatów w lokalnych mediach
- rekomendacja do preferencyjnego funduszu pożyczkowego prowadzonego w RARR
- pomoc ekspercka w zakresie przygotowywania oferty do baz danych o nowoczesnych technologiach